13 Mayıs 2008 Salı

Türkçe:
i_ne -- > iğne
Dikkatli kullanırsan eline iğne batmaz.

örneğindeki gibi sözcükler tamamlanacak ve yeni bir cümle içinde kullanılacak.
sa_lık -- >
e_ri -- >
a_aç -- >
O_uz -- >
ö_ün -- >
ya_lı-- >
ya_mur -->
ba_lı -->
da_a -->
bu_day -- >
ka_nı -- >
Ça_la -->
ça_rı -->
ça_daş -- >

Artık malzemeden kalem kutusu yapılacak. ( Tuvalet kağıdı rulosundan)

Matematik-Problem Çözümleri
1-)18 eriğim vardı. 4 tanesini ben yedim. 5 tanesini de arkadaşıma verdim. Kaç eriğim kaldı?

2-)4- Benim 16 tane kalemim vardı. 5 Tanesini kullandım. Annem bana 3 kalem daha aldı. Şimdi Kaç kalemim var?

3-)15 sayısının 2 onluğa eşit olabilmesi için kaç tane birlik gereklidir?
4-)5.00 YTL’ em vardı. 2.50 YTL’ ye bir oyuncak araba aldım.Şimdi kaç param kaldı?

5-)80.00 YTL’ em vardı.30.00 YTL’ ye bir uzaktan kumandalı bir araba aldım.Geriye kaç param kaldı?

6-)Giray’ın bahçesinde 23 çiçek vardır. Bu çiçeklerin 8’ lale, 5’ menekşe ve 3’ü sümbüldür. Geriye kalan çiçekler gül olduğuna göre Giray’ın bahçesinde kaç gül vardır?

7-)Turgut ve Nilay ablasının yaşlarını toplamı 21’dir. Turgut 7 yaşında olduğuna göre Nilay ablası kaç yaşındadır?

8-)21 tane ayvam vardı. Annem 6 tane daha aldı. 4 tanesini yedim.Geriye kaç ayvam kaldı?

9-)Bindiğimiz minibüste 8 yolcu vardı.Yolda, minibüse 7 yolcu bindi ve 4 yolcu indi. Minibüste kaç yolcu kalmıştır?

Hiç yorum yok: